Khamis, 27 Ogos 2009

balik kampung lagi daaaa...

hari rabu & khamis... aku & family balik keratong.... menjenguk ayah dan firdaus.... sebab sampai agak lewat dan dah hampir waktu berbuka jadi juadah yer aku beli jer lah... 1 ekor terubuk bakar... sup tulang... kuih 2 jenis... tembikai 1 biji... dan air mata kucing... on the way balik ... org rumah ternampak plak ayam bakar "western".. tapi aku blah jer... hahahaha...

sampai jer kat umah ayah... tengah2 punggah beg... si anak plak dah memerut... dah siap mencebuk... aku tanya mana lampin budak nih... ? laaaaa tertinggal pulak.... terpaksa ler aku berkejar ke kedai dgn firdaus.... siap org rumah pesan beli ayam bakar yer.... cissss kena beli jugak ayam tuh...

lampin dah beli.. singgah plak kat ayam bakar... tup2 kak ayu plak sampai .... dgn bala tentera yer... har.. harr... syok yer... siap bawak rendang ayam & popia goreng.... teringat arwah mak... sebab rias wajah & peel dia macam arwah....

so berseri-seri wajah ayah masa berbuka.. sebab kali nih berbuka ramai2... maklum ler nih 1st time ramadhan tanpa arwah mak.... malam tuh aku berborak ler dgn ayah & kak ayu.... mcm2 cerita lah... maybe... aku akan balik lagi dalam bulan posa nih... Amin...

1 ulasan:

Suhaila Mohd Nasir berkata...

bukan aper...teringin nk try jer..mcmmana juadah dr kg nih..maklumlah lain tmpt lain caranyer..memang berbuka ramai2 nih..riuh jer..bnyk gak borak2 ngan kak ayu ngan ayah.