Sabtu, 20 September 2008

Ayah kena jaga anak hari nih...

Hari sabtu seperti biasa aku telah ditugaskan oleh orang rumah untuk menjaga ke2 orang anak comel ku... biasalah tanda sokongan kepada orang rumah yang berusaha keras menghadiri kelas OUM... walaupun dalam bulan ramadhan.. dlm hati ada niat nak ponteng tuh.. :p.. hahahha... kelas minggu lepas dah 'tuang'...

Anak aku yang sulung seperti biasa akan bangkit awal... macam tau2 jer ibu dia nak kuar rumah... hihihi.... dia nih memang ada 6th sense kut... kalau ada niat nak kuar rumah jer tak kiralah aku @ orang umah... mesti tau punyer... seingat aku ... aku tanam uri anak2 kat depan umah... sebab tu kut... tengok jer ibu dia naik kete jer... terus ler dia berkaorake sekejab...

8.30 pagi... ke2 hero aku nih aku kasi mandi.. sebab nak bawak depa nih kuar ke kedai... pastu makan.. main... tgk kartun....minum susu... 'cebok' & tukar lampin... jangan harap lah nak tukar channel lain... pukul 12:30 sumer tido dengan aku sekali tumbang.. dari bangun sahur tadi tak tidur...

pukul 3:30 ibu depa nih balik... ceria habis muka hero2 aku... tapi aku pelik apsal orang rumah aku nih terus jer pegi dapur bukak peti sejuk.... lahhh rupa2 nyer dah dapat cuti.... astaga...

petang nyer aku ke rumah ikbal bersama alif... sebab mengambil baju raya yang aku beli di ebay... hihihih 2 pasang baju rugby... kelab cardiff blues & new south wales... :p.. sempat ler aku jumpa kak D... org umah ikbal keje plak ari nih.. aku tanya ikbal raya mana tahun nih... org umah dia tak dapat cuti raya daa.... kesian.. raya kat selangor jer... hihihihi tabahkan hati bal...

lepas tuh aku ker bazzar ramadhan depan sekolah dgn alif.. penat aku kena kejar di dari awal gerai sampai kat hujung jambatan... pastu tunjuk macam2.. hihih nak air lah... doughnut ler... aku sambar nasik beriani jer... senang.. sebab ari nih berbuka sorang jer..

p/s:- start dr pagi esok maka bersahur ler aku sorang2....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

he3...biasa la tuh org pompuan..kalau 'takde' tak normal la plak..melainkan kat dlm ada isi..hehe..

Shamsul Baharin Bokhari berkata...

nasib baiklah org umah ko abis kuliah awal...aku ni..kol 6.00 ptg br sampai umah..siap dpt laporan lg dr org umah, Si Nani pun buat "perangai" spjg hari... dia tunjuk perasaan lah tu...sbb abah dia takde kat umah...